Marmaray 130 milyon saat zaman tasarrufu sağladı :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, “Marmaray, 130 milyon yolcu taşıdı. Her bir yolcu için 1 saat kadar zaman tasarrufu sağlandığı düşünülürse, bugüne kadar 130 milyon saat zaman tasarrufu sağlanmış oldu.” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, bugüne kadar İstanbul nüfusunun 8 katı, Türkiye nüfusunun 2 katına yakın yolcu taşıyan Marmaray’ın ülkeye sağladığı katkıların saymakla bitmeyeceğini söyledi.

Marmaray’ın yolculara önemli ölçüde zaman tasarrufu sağladığını vurgulayan Yıldırım, projenin çevreye salınan zararlı gazlardaki azalmadan, boğaz köprülerindeki trafikte azalmaya kadar bir çok olumlu etkisinin bulunduğunu anlattı.
“Zaman kazandıran kumbara”

Yıldırım, İstanbul Boğazı’nda bir yakadan diğerine seyahat süresini 1 saatten 4 dakikaya düşüren Marmaray ile her seyahat için yaklaşık 1 saatlik zaman tasarrufu sağlandığına dikkati çekerek, şunları kaydetti:

“Marmaray, 130 milyon yolcu taşıdı. Her bir yolcu için 1 saat kadar zaman tasarrufu sağlandığı düşünülürse, bugüne kadar 130 milyon saat zaman tasarrufu sağlanmış oldu. Bu tasarruf, 5,5 milyon gün veya 15 bin yıla eşdeğerdir. Ülkemizdeki ortalama ömrün 75 yıl olduğunu kabul edersek, 15 bin yıl, 200 insanın ömrüne tekabül ediyor. Sonuç olarak Marmaray, bugüne kadar 200 insan ömrü kadar zaman tasarrufu sağladı. İnsanlar, trafikte geçirecekleri zamanı belki aileleriyle, belki çalışarak stresten uzak, mutlu bir şekilde geçirdi. Bu da Marmaray’ın en büyük kazanımlarındandır. Marmaray zaman kazandıran kumbara niteliğinde bir projedir.”
“Boğaz köprüleri trafiğinde 9 milyon araç azalma var”

Marmaray’ın faaliyete geçmesiyle İstanbul’un Asya ve Avrupa yakalarını birbirine bağlayan Fatih Sultan Mehmet ve Boğaziçi Köprüleri’ni kullanan araç sayılarında önemli düşüşler olduğunu kaydeden Yıldırım, 2014’te Boğaz köprülerinden 150 milyonun üzerinde araç geçtiğini, 2015 yılında ise bu sayının 141 milyon civarında gerçekleşerek, ilk kez boğaz köprüleri trafiğinde 9 milyon araçlık azalma görüldüğünü ifade etti.

Marmaray’ın, Kazlıçeşme ile Ayrılıkçeşme arasında seferlerinin olduğunu anımsatan Yıldırım, şu değerlendirmede bulundu:

“İstanbul Banliyö hattı gelecek yıl sonunda hizmete açılacak. Bu hat hizmete açıldığında Gebze ile Halkalı arasında yolcu taşımacılığı yapacak. Ayrıca, Konya ve Ankara Yüksek Hızlı Trenleri de Marmaray’ı kullanarak Avrupa’ya geçişleri sağlanmış olacak. Daha da önemlisi yine yıl sonuna kadar hizmete alacağımız Bakü-Tiflis- Kars Demir İpekyolu da Marmaray üzerinden Avrupa’ya hatta Manş Denizi’ni de geçerek Londra’ya ulaşacak. Marmaray, Pekin’den Londra’ya uzanacak Demir İpekyolu ulaştırma koridorunun da ana omurgasını oluşturuyor.”

marmaray-130-milyon-saat-zaman-tasarrufu-sagladi