Körfez Köprüsü’nde Adım Adım Sona Gelindi : İstanbul –İzmir arasını 3.5 saate düşürecek Gebze-Orhangazi –İzmir otoyolu projesinde sona doğru yaklaşıldı.Projenin en önemli geçiş noktalarından İzmit Körfez Köprüsü inşaatında Körfez’in iki yakasını bir araya getirecek olan 14 tabliye 10 gün içinde monte edilecek.Köprü inşaatında 252 metreyi bulan yükseklikte adeta bir işçi ordusu çalışıyor.1.1 milyar dolarlık projeyi tamamlamak üzere çoğunluğu Türk olmak üzere,Danimarka,Almanya,İtalya ,Kore ve Japon işçilerin bulunduğu 750 kişiden oluşan işçiler çalışmalarını gece gündüz demeden hummalı bir şekilde sürdürüyorlar.

İstanbul – İzmir arasında TEM, D-100 ve E-130 karayollarında trafiği büyük ölçüde rahatlatacağı düşünülen otoyolun en önemli geçiş güzergahlarından 2 bin 682 metre uzunluğundaki Körfez Köprüsü inşaatın da çalışmalar aralıksız bir şekilde devam ediyor.

Son 14 tabliyenin montajının kaldığı Köprü üzerine asfalt atılmaya başlandı. Altınova Hersek Burnu bölümünde bulunan tabliyelerin üzerine asfalt dökme çalışmaları devam ediyor.Körfez projesinin otoban bağlantıları tamamen bittiğinde bu yol 427 km uzunluğu ile bu zaman kadar tek seferde tamamlanan en uzun yol olmuş olacak.3 yıl devam eden projede toplamda 4 bin 500 civarında eleman ,bin 500 civarında da iş makinesi çalıştı.

Bittiğinde bin 550 metre genişliğe sahip olacak olan köprü dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak.Köprü’nün yer aldığı Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nde, 18 bin 212 metre uzunluğunda 30 viyadük,7 bin 395 metre uzunluğunda dört tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 5 otoyol bakım işletme merkezi ,yedi servis alanı ve yedi park bulunuyor.

korfez-koprusunde-adim-adim-sona-gelindi