3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için 35 Milyon Lira Ayrıldı :27 Şubat 2015’te duyurulan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi boğazın 110 metre altında inşa edilerek Asya ve Avrupa yakası arasında kara ve demiryolu ulaşımı sağlayacak. Konu ile ilgi Ulaştırma Bakanı Lütfü Elvan’ın yaptığı açıklamada projenin dünyada bir ilk olacağını, İstanbul’un trafiğini rahatlatıp toplu ulaşıma nefes aldıracağını belirtti. Proje biri Boğaziçi Köprüsü’nün altında biri de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün altında demiryolu ile karayolu geçişini birlikte tasarlayan 3 katlı bir tünelden meydana geliyor. Boğazın her iki yakasındaki günde 6 buçuk milyon yolcunun boğazın her iki yakasından geçiş yaptığı İstanbul’da bu proje yolculuğu kolaylaştıracak. 6 buçuk km uzunluğunda olması gereken tünel en iyi teknoloji ile donatılıyor. Haberleşme için bir telefon sistemi, her noktada kameralı izleme, tüm malzemelerin yanmaz malzeme niteliğinde olması, tünel için anons sistemi özelliklerinden sadece birkaçı.
3-katli-buyuk-istanbul-tuneli-icin-35-milyon-lira-ayrildi
Proje görüntü kirliliği oluşturmayacağı için İstanbul’un siluetini bozmayacak. İstanbullular boğazın altını Küçüksu’dan Gayrettepe’ye kadar dev bir tünelle geçecek. Maliyeti 3 buçuk milyar dolar olarak hesaplanan tünel projesinde ilk adım olarak mühendislik hizmetleri için 35 milyon lira bütçe ayrıldığı açıklandı. İhalesi yapılan proje için bu yıl karada ve denizde sondaj çalışmaları yapmak için 7 buçuk milyon harcanması planlanıyor. İhale sürecinin sonrasında mühendislik projelerinin tamamlanması bekleniyor.

Proje tamamlandığında Avrupa Yakası’ndan Anadolu Yakası’na karayolu ile 14 dakikada geçilecek. Projenin bir ayağı Avrupa Yakası’nda İncirli’den başlayıp İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar devam edecek. Projenin diğer ayağı ise Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan başlayıp İstanbul Boğazı’ndan geçip Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’nda bitecek.

3-katli-buyuk-istanbul-tuneli-icin-35-milyon-lira-ayrildi