Körfez Geçiş Köprüsü Tamam Peki Geçiş Ücreti Ne Kadar :Körfezin iki yakasını birbirine bağlayan Körfez Geçiş Köprüsü ve İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indirecek İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu’nda açılış için hazırlıklar tamamlandı. Peki Körfez Geçiş Köprüsü geçiş ücreti ne kadar olacak? İşte yanıtı…

Körfez Geçiş Köprüsü açılışı için hazırlıklar tamamlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun katılacağı tören öncesi güvenlik önlemleri üst seviyeye çıkartıldı.

Yap-İşlet-Devret Projesi ile yapımı tamamlanan 384 kilometre otoyol, 49 kilometre bağlantı yolu ile toplam uzunluğu 433 kilometreye ulaşan tarihi projede tüm hazırlıklar tamamlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun katılacağı tören öncesi güvenlik önlemleri üst seviyeye çıkartıldı. Deniz Polisi denizde önlemleri arttırırken vatandaşlar ise açılışa büyük ilgi gösterdi. Keskin nişancılar tören alanına hakim tepelere konuşlandırıldı.

113 TABLİYE MONTE EDİLDİ

Projenin en önemli ayaklarından biri olan ve körfezin iki yakasını birleştiren Körfez Geçiş Köprüsünde 113 tabliye bulunuyor. Kule keson temelleri tamamlanırken, nihai kot olan 252 metreye de ulaşılmış oldu. Ocak ayında ilk tabliye montajı başlanırken, son tabliye ise bugün konuldu. Asma köprüde üst yapı imalatlarının tamamlanmasının ardından Mayıs ayı sonunda trafiğe açılması planlanıyor.

Otoyol üzerinde ise 3 büyük tünel bulunuyor. 7 bin 180 metre uzunluğundaki Orhangazi Tüneli’nde elektromekanik işleri ve BSK kaplama çalışmaları tamamlandı. 2 bin 500 metre uzunluğundaki Selçukgazi Tüneli ise yüzde 95 oranında bitti. 3 bin 210 metre uzunluğundaki Belkahve Tüneli’nde ise elektrik, elektronik ve elektromekanik işleri sürüyor.

253 metre uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü de tamamlandı. Bin 380 kilometre uzunluğundaki Güney Yaklaşım Viyadüğün de tabliye su yalıtım, izolasyon ve asfalt kaplama çalışmaları tamamlandı. Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde 6 adet, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise 2 adet olmak üzere toplam 20 viyadük yer alıyor. Gebze-Bursa arasındaki 7 viyadük tamamlanırken, 13 viyadükte ise çalışmalar sürüyor. Gebze-Orhangazi Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa-İzmir arasındaki kesimlerde toprak işleri, sanat yapıları ve üst yapı çalışmaları ise sürüyor. Otoyolun İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 6,5 kilometrelik yol ise tamamlanarak trafiğe açıldı.
korfez-gecis-koprusu-tamam-peki-gecis-ucreti-ne-kadar
Teknik geziye katılan İMO Bursa Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Albayrak, birçok mühendislik tekniği ve teknolojisinin geliştirilmesine katkı sağlayan projenin, inşaat mühendislerinin ufkunu genişlettiğini belirtirken, Eğitim Baş Mühendisi İrfan Ünal’a sunumu için teşekkür etti. Proje başlamadan önce 3 şerit gidiş 3 şerit geliş olarak yürütülen İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nden hızlı tren hattının da geçtiğini fakat daha sonra bunun iptal edildiğini dile getiren Albayrak, hızlı trenin bölge için önemine değindi. Hızlı trenin Körfez’den geçmesinin ekonomik katkısının büyük olacağına dikkat çeken Başkan Albayrak, şöyle konuştu:

KÖRFEZ KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR?

“Her şeye rağmen proje İzmir, Bursa, Yalova ve çevre illerin ticari ve ekonomik kazancını arttıracaktır. Geçiş ücretlerinin yüksek olması da vatandaşları endişelendiriyor. Çözüm için 35 dolar + KDV olan geçiş ücreti işletme süresi uzatılarak düşürülebilir. Proje, günlük 75 bin araç garanti edilerek, yap- işlet- devret modeliyle imzalandı. Bu sayıya ulaşılamaması durumunda aradaki fark devlet tarafından işletmeciye ödenecek. Geçiş ücreti bu riskler göz önüne alınarak belirlenmeli.”

12 MİLYAR 911 MİLYON TL HARCANDI

Yapım çalışmalarının devam ettiği Gebze-Gemlik kesiminde yüzde 94, Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde yüzde 87, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise yüzde 84 olmak üzere projenin tamamında yüzde 67 oranında fiziksel gerçekleşme sağlandı. Toplam 7 bin 918 personel, Bin 634 iş makinesinin çalıştığı projede bugün kadar kamulaştırmalar dahil 12 Milyar 911 Milyon TL harcandı.

korfez-gecis-koprusu-tamam-peki-gecis-ucreti-ne-kadar