Osman Gazi Köprüsü İki Yakayı Buluşturdu Peki Köprü Neden Kavisli Yapıldı :İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde son tabliye dün törenle konuldu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, dev köprünün adının Osman Gazi olacağını açıkladı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Körfez Geçiş Köprüsü’ne son tabliyenin konulmasının ardından, toplam bedeli 9 milyar doları bulacak otoyolun 40 kilometrelik Altınova-Gemlik kesiminin açılış töreninde konuştu:

Bu otoyol sadece İstanbul ve İzmir’in değil, Kocaeli’nin, Yalova’nın, Bursa’nın, Balıkesir’in, Manisa’nın otoyoludur; daha doğru bir ifadeyle tüm Türkiye’nin otoyoludur. Bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 3.5 saatte gidilebilecek.
Sadece şu açılışını gerçekleştirmekte olduğumuz 40 kilometrelik bölüm ve son tabliyesinin vidalarını sıktığımız, Körfez Geçişi Asma Köprüsü dahi, bu bölgenin ulaşımında çok önemli rahatlama sağlayacaktır. Bayramlarda buralarda oluşan kuyrukları hatırlıyorsunuz değil mi? Şimdi hepsi tarih.

(Sıra geldi) Üzerinden geçeceğimiz, geçeceğiniz köprünün adını açıklamaya… İstişaremizi yaptık. İstişarelerimiz neticesinde. Tahmin edin bakalım nedir? Bizler kutlu bir tarihin vârisleriyiz. Bu kutlu tarihin mimarlarını geleceğe de aynı şekilde taşımak böyle bir neslin görevidir. Biz de dedik ki başbakanımız, bakanımız beraberce değerlendirdik. Dedik ki; adını Osman Gazi Köprüsü koyalım. Nasıl uygun mu? Güzel mi? Buralar zaten Osman Gazi’den bize miras değil mi? Osman Gazi köprüsünden sen de geç, Orhangazi ile bütünleş. Hayırlı olsun. Başbakan Ahmet Davutoğlu da, “2002’de, 3 Kasım’da bayrağı devralan Sayın Cumhurbaşkanımız’dan bugüne kadar hep ilk günkü aşkla bu topraklara, bu ülkeye hizmet etmenin aşkısını, sevdasını yaşadık” diye konuştu. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ise köprünün Türkiye’nin iki yakasını bir araya getirdiğini söyledi. Yıldırım, “Dünyanın dördüncü büyük köprüsünü tamamlamanın haklı gururunu yaşıyoruz” dedi.

LAGÜNÜ KORUMAK İÇİN KAVİSLİ YAPILDI

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan dün İzmit Körfez geçişini sağlayan Osman Gazi Köprüsü’nün son tabliyesinin konulması ve İstanbul-İzmir Otoyolu Altınova-Gemlik kesiminin açılış törenine katıldı. Erdoğan’a, Başbakan Ahmet Davutoğlu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan yardımcıları Numan Kurtulmuş ve Lütfi Elvan, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu eşlik etti.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Ulaştırma Bakanı Yıldırım, son tabliyenin sarı renkteki vidalarını sembolik olarak sıktı. Erdoğan bu sırada, “Milletim için, tüm insanlık için hayırlı olsun diyorum. Ya Allah, bismillah” dedi.
113’üncü tabliyenin yerleştirilmesiyle tamamlanan köprünün, Ramazan Bayramı öncesi açılması planlanıyor. Otoyol ve köprünün, yılda 650 milyon dolar tasarruf sağlaması öngörülüyor. Köprünün geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.

TOPLAM 427 KİLOMETRE

Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu toplam 427 kilometre uzunluğunda olacak.
Tam kenarında yer alan Altınova’daki Hersek Lagünü, köprü projesini de etkiledi. Köprü, flamingoların uğrak yeri olan sulak alanının korunması amacıyla Altınova ayağından sonra sağa kavisli şekilde dizayn edildi. Eğer düz şekilde karşıya geçilmiş olsaydı, doğal alan köprünün altında kalacaktı.

‘HAYALLERİ BİLE ULAŞAMAZ’

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nü, İstanbul-İzmir Otoyolu’nu yapıyoruz. Boğaz’a 3’üncü köprüyü 26 Ağustos’ta inşallah açacağız. Boğaz’ın altına daha önce Marmaray’ı yapmıştık. 3 yılda 130 milyon vatandaşımız oradan geçti. Şimdi Avrasya Tüneli’ni yapıyoruz. Bunların hayalleri bile ulaşamaz bizim yaptıklarımıza. İstanbul’a dünyanın en büyük havalimanını yapıyoruz. Bu havalimanı bittiği zaman, yapamazlar edemezler diyenler, orada ne gerek var köprüye diyenlere bir cevap daha verecekler. Türkiye, bu hizmetleri, yatırımları yapacak iradeye sahiptir. Türkiye, dünyaya bir şey gösteriyor. Cumhurbaşkanıyla, başbakanıyla, kabinesiyle, tüm kadrosuyla her proje adım adım geleceğe doğru inşa ediliyor.

AVRUPA DESTEKLİ YIKIM EKİBİ

Biz yapmak için, inşa etmek için mücadele ederken, birileri de yıkmak için çalışıyor. Bakıyorsun adı Mimar Mühendisler Odası. İşleri güçleri ne biliyor musun? Bir yerde bir abide yükselecek değil mi? Onu durdurmak için hemen yargıya gitmek. Her yargıya gidişlerinde de elleri boş dönerler. Dertleri inşa etmek değil yıkmak. Çünkü bunlar Paralel’le de birlikte çalışıyorlar ya. Medyada aleyhimizde yayınlar yapılmıştır.

Köprü yaparız, karşımızda bunlar. Turizm projesi başlatırız, karşımızda bunlar. Cumhurbaşkanlığına külliye yaparız, karşımızda bunlar. Yol yaparız, havalimanı yaparız, hızlı tren hattı yaparız, karşımızda bunlar. Peki kim bunlar? Muhalefet partileriyle, bazı meslek odalarıyla, ideolojik körlük yaşayan aydınlarıyla, ünlüleriyle, ünsüzleriyle tekmili birden, bunlar “yıkım ekibi”… Tabii bir de, Avrupa Parlamentosu (AP) gibi, bunlara dışarıdan destek verenler var.
Biz, sadece proje geliştirmekle, sadece bunların hayata geçirilmesi için gereken teknik ve finans sorunlarını çözmekle yetinmedik, bir de bu yıkım ekibiyle mücadele ettik.

osman-gazi-koprusu-kavisli-yapildi