Sincan Çayırhan İstanbul Demiryolu Projesi Başlıyor :Halen 6 saat süren İstanbul-Ankara tren yolculuğunu 1,5 saate indirecek olan Sincan Çayırhan İstanbul demiryolu projesi için harekete geçildi. 5 yılda tamamlanması öngörülen ve Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporunun da alınması ile önemli bir aşamaya gelen proje Ayaş, Çayırhan Esenboğa Havalimanı’ ndan başlayacak ve Halkalı’ da son bulacak.Projenin tamamlanması ile birlikte yüksek hızlı tren aşağıdaki güzergahı takip edecek:
turkiyehizlitrenhatlari1
Çayırhan’ dan Mudurnu Vadisi’ ne varacak olan hızlı tren, buradan Adapazarı’ nın kuzeyine, oradan da Kocaeli’ ne uzanacak .Kocaeli’ ne varışından itibaren yüksek hızlı tren Kuzey Marmara otoyolu güzergahını takip edecek. Yüksek hızlı trenin İstanbul Boğazı’ nı aşması ise 3. Boğaz Köprüsü üzerinde yapılacak olan raylı sistem ile sağlanacak. Yüksek hızlı tren İstanbul Boğaz’ ını da aştıktan sonra Arnavutköy’ de yapımı süren 3. Havalimanı, Başakşehir ve Küçükçekmece ilçelerinden geçmek suretiyle Halkalı’ ya varacak. Hızlı tren projesinde tüm bu güzergah içinde biri Sakarya’ da Karakamış yakınlarında olmak üzere toplamda sadece iki istasyon bulunacak.

Hızlı tren projesi için altı milyar yedi yüz altmış milyon dört yüz kırk üç bin yüz elli dokuz liralık bir bütçe ayrılmış durumda. Projenin hayata geçirilmesi ise üç etapta tamamlanacak. Projenin birinci etabını Sincan-Adapazarı hattının tamamlanması ile hayata geçmiş olacak. İkinci etap olan Adapazarı-İstanbul hattı, 3 etap ise Sarıyer-Başakşehir hattı olarak belirlenen projenin hayata geçirilmesi ise MGS firması tarafından gerçekleştirilecek. Söz konusu projenin tamamlanması ile birlikte İstanbul-Ankara tren ulaşımının 1,5 saate düşecek olması ve hızlı trenin geniş ve konforlu ,iç dizaynı düşünüldüğünde, havayoluna göre daha tercih edilen bir ulaşım biçimi olacağı tahmin ediliyor.

sincan-cayirhan-istanbul-demiryolu-projesi-basliyor