İstanbul’da sürücüsüz metro hattı çalışmalarında son durum ne : Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe hattında ilerleyen ve Türkiye’nin sürücüsüz ilk metro hattı olmaya hazırlanan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe hattında işçiler çalışmalarını hız kesmeden sürdürüyor.

İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla 2004 yılından beri metro yatırımlarına ağırlık veren İstanbul Büyükşehir Belediyesi ulaşım sorununu çözmenin yanında daha hızlı, konforlu ve güvenli toplu ulaşım için yeni hatların inşası da devam ediyor.

İstanbul trafiğine ilaç gibi gelen metro 2015’te raylı sistemlerde İstanbulluların ağırlıklı tercihi olarak öne çıktı.Son durumda Hattın Yamanevler istasyonunda kaba inşaat sona ererken, ince işçiliğe geçildi.Araç ve yaya trafiğini engellememek için hat ve istasyonların inşaat çalışması özenle yapılırken, 24 saat esasına göre devam eden çalışmalarda 2 bin 430 personel görev yapıyor.

Sürücüsüz ve otomatik sistemle kendini park edebilme özelliğine sahip olan metro, dünyadaki en yeni teknolojiyi kullanacak. Sürücü kabini olmayacağı için yolcuların en önde tünelleri izleyerek seyahat edebileceği hatta, vagon içleri ve istasyonlar kameralarla takip edilecek, vatandaşların güvenliği için peron kapı sistemi kullanılacak.

istanbulda-surucusuz-metro-hatti-calismalarinda-son-durum-ne