CHP’li vekil Ankara metrosunda :Ankara Milletvekili Emir, metroya bindi, Ankaralıların ulaşım çilesini dinledi.

Ankara’nın en yoğun metro hattı Ankara Metrosu’nda, Keçiören Metro inşaatı nedeniyle yaşanan aksaklıkları yerinde tespit etmek için metroya binen CHP Ankara Milletvekili Murat Emir, Melih Gökçek’in düzgün işleyen uygulamaları bozmaktaki yeteneğini son olarak Ankara Metrosu’nda sergilediğini belirterek, “Keçiören Metro inşaatı nedeniyle Ankara Metrosu ile yapılan yolculuk süreleri iki katına çıkmıştır. Daha önce yaklaşık 27-30 dakika olan Batıkent-Kızılay seferleri artık aktarmalı şekilde 1 saate çıkmış durumdadır. Sorumluğundaki metroları yapamayan, Ankara’da ulaşım politikasını çökerten, suçunu da başkalarına atmakta mahir olan Melih Gökçek o koltukta oturmamalıdır” dedi.

CHP’li Emir, bugün sabah saatlerinde Ankara Metrosu’ndaki yeni uygulamayı yerinde görmek için Akköprü İstasyonu’ndan metroya bindi ve vatandaşlarla sohbet ederek, ulaşım konusunda yaşadıkları sorunları dinledi. Akköprü İstasyonu’na geri dönerek burada bir basın açıklaması yapan Murat Emir, gelişmiş ülkelerin neredeyse yüzyıl önce altyapılarını oluşturarak hayata geçirdiği metroların, Başkent Ankara’da Melih Gökçek yönetimiyle birlikte ‘çile ve yılan hikayesi’ dönüştüğünü söyledi. 2003 yılında temeli atılan ancak hala bitirilemeyen Keçiören Metrosu’nun için 16 Nisan 2016 tarihinde Ankara Metrosu ile bağlantısı inşaatının başlatıldığını, bu inşaatın iki ay sonra 16 Haziran 2016 günü bitirilmesinin planlandığını; bu nedenle 19 yıldır düzenli işleyen Batıkent-Kızılay metrosunun işleyişinin de bozulduğunu belirten Emir, şunları söyledi:

“Şu anda bulunduğumuz Akköprü İstasyonu, 28 Aralık 1997’den beri Batıkent-Kızılay metro hattının 12 istasyonlarından biriyken 16 Nisan 2016 tarihinden itibaren Batıkent tarafından gelen yolcular için artık son durak oldu. Kızılay tarafından gelenler için de yine bu hattaki Atatürk Kültür Merkezi İstasyonu son durak olmuş durumda. Niye mi? Melih Gökçek’in metro yapımını yıllardır ‘yılan hikayesi’ne dönüştürmüş olması. Malumunuz Ankara’da 13 yıl önce yapımına başlanan bir metro vardı, ‘M4’ diye tanımlanan Keçiören Metrosu. İşte 13 yıldır bitirilemeyen Keçiören Metrosu nedeniyle yıllardır işleyen Batıkent-Kızılay metrosu da sorunlu hale gelmiştir. Sincan ve Batıkent güzergahından gelip Ulus, Sıhhiye ve Kızılay; oradan da AŞTİ ya da Dikimevi güzergahına gidecek vatandaşlarımız artık burada inmek zorunda kalmaktadır. Bu noktada yapılacak Keçiören Metrosu bağlantısı nedeniyle hat kesilmiş durumdadır.

Vatandaşlarımız buradan ya yürüyerek ya da belediyenin ring aracı olarak bulundurduğu otobüslerle diğer istasyon olan Atatürk Kültür Merkezi’ne taşınmaktadır. Sistem düzgün işlerken, inecekleri durakların farklı olmasından kaynaklı hiçbir durakta kalabalık çıkışlar olmazken burada yüzlerce vatandaşımız aynı anda çıkmakta ve araç trafiğinin de olduğu ring araçlarına yürümek zorunda kalmaktadır. Karşılaşılan sorunların en önemlisi ise varılmak istenen duraklara artık hem sıkış tıkış bir yolculuk hem de iki katından fazla sürede ulaşılmasıdır.

Batıkent-Kızılay arasındaki bir yolculuk artık 1 saate kadar çıkmıştır. Öyle bir durum oluşmuştur ki, kalabalıktan kaynaklı emniyet burada özel güvenlik almak zorunda kalmış; simitçiler ve su satıcıları tezgahlar açmaya başlamıştır. Söz konusu çalışmaların iki ay süreceği söylense de geçmişte vaat edilen sürelerde bitirilemeyen işleri aklımıza getirdiğimizde, vatandaşa çektirilen çilenin uzayacağından endişeliyiz.

Gökçek, Ankara ulaşımını çökertmiştir

Ankara’da Melih Gökçek yönetimi bizlere şunu göstermiştir: Ankara yönetilememektedir. Bunu Melih Gökçek de açıkça itiraf etmektedir. Çıkıp kendi güdümündeki kanallarda palavralar ve iftiralar atan Melih Gökçek, metrodaki bu sorunu Ulaştırma Bakanlığı üzerine atarak sıyrılma çabasındadır. Gökçek, Ankara’da özel taşıt kullanımını teşvik eden ulaştırma politikalarının sonucu yıllarca bitirmediği metro hatlarına ilişkin, yolculuk sırasında topu Ulaştırma Bakanlığı’na atmakta ve bu yeni düzenlemenin “Ulaştırma Bakanlığı’nın kararı” doğrultusunda olduğunu sık sık anons ettirmektedir.

Bir memur ve öğrenci kenti olan Ankara’da yürütülen bu çalışmanın, kentin nüfus kalabalığının azaldığı yaz aylarında yapılmamasının nedeni nedir? 13 yıl beklendikten sonra, vatandaşların bu çileyi yaşamaması için birkaç ay daha beklenemez miydi?

Her seçim dönemi yaklaşınca, daha yapımı da bitmeden Ankara’da bir metro açarak şov yapan siyaset anlayışı acaba neyi planlamaktadır? Yanıt bekleyen birçok soru akla gelse de tartışmasız gerçek: Sorumluğundaki metroları yapamayan, Ankara’daki ulaşım politikasını çökerten, suçunu da başka kurumlara atmakta mahir olan birinin şu anda Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı koltuğunda oturmasıdır.”

Metro entegrasyonu da yalan oldu

CHP’li Emir, Ankara’da metro uygulamalarındaki ve genel trafikteki sorunların her geçen gün arttığını; OSB Törekent-Batıkent hattı olarak bilinen Sincan Metrosu’nun açılması ve Ankara Metrosu ile entegrasyonun sağlanması için 8 ay süreyle uygulanacağı duyurulan son sefer saatlerinin erkene çekilmesinin de aradan 2 yıl geçmesine karşın hala devam ettiğini kaydeden Emir, “13 yıl sonra 12 Şubat 2014 tarihinde açılan OSB Törekent-Batıkent hattında sinyalizasyon düzenlemesi yapılmadığı için Kızılay’a aktarmayla gidilmekte, yolculuk uzamakta ve yığılmalar yaşanmakta.

İki hattın entegre edilmemesi nedeniyle bu tarihte Kızılay tarafından 00.20 olan son sefer 23.00’e, Batıkent tarafından 23.30 olan son sefer de 22.30’a çekilmişti; 8 ay içinde eski haline dönüleceği söylenmesine karşın 2 yıldır bu saatler uygulanmaktadır.

Melih Gökçek’in yalanlarla yönettiği Ankara’da her yoğun yağışta su basan metro istasyonları ile alt geçitler de sanki kaderimiz. Başkent’te araç trafiği de felç vaziyette; Keçiören tarafındaki Fatih Köprüsü ile Eskişehir Yolu’nun özellikle işe gidiş ve çıkış saatlerindeki araç trafiği tam anlamıyla arapsaçı olmuş durumdadır” dedi.

chpli-vekil-ankara-metrosunda