TCDD Yeni Ankara Tren Garı için edilon)(sedra’nın Elastik Gömülü Ray Uygulamasını Seçti :TCDD, Cengiz – Limak ve Kolin Ortaklığının (CLK) inşa etmekte olduğu Yeni Ankara Tren Garı (ATG) edilon)(sedra firmasının elastik gömülü ray uygulamasını seçti. İş ve yaşam merkezi olarak tasarlanan projede sona yaklaşılırken 6 perondan oluşan 400 metre uzunluğundaki hatlar için seçilen elastik gömülü ray sistemi uygulanmasına geçen hafta başlandı. Kolin firması tarafından gerçekleştiren montaj, Türk mühendisleri ve çalışanları tarafından özenle yapılıyor.

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın tarafından denetlenen montajın ilk 400 metresi tamamlandı. Tüm detayları TCDD uzmanları tarafından yerinde denetlenen ERS sistemini daha önce Bursa, Kayseri, Mersin ve İskenderun’da uygulanmış. Hemzemin geçitler, tüneller, metrolar ve istasyon / gar iç mekanlarında uygulanıyor.

Türkiye’nin ilk konsept demiryolu ulaşım ve yaşam üssü” şeklinde inşa edilen proje 235 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştiriliyor. Ses ve titreşimin sönümlendirilmesinin oldukça önemli olduğu tren yolu hatları tasarlayan ve çözümler sunan Hollanda firması edilon)(sedra’nın ERS ürünü metal ray bağlantı parçaları içermiyor. Aksine ray beton bir kanal içine polimer bir malzemeyle gömülerek oluşabilecek ses ve titreşim önleniyor. Ayrıca rayın kanal içinde izole bir şekilde yerleştirilmesi sayesinde, elektrik kaçakları ve betonda oluşabilecek korozyon önleniyor. Demiryolu hattındaki aks yükünü azaltımını da sağlayan sistem, ray aşınmasınıda önlüyor.

2500 araçlık otopark üstünden geçen hızlı tren hatları üzerindeki demiryolu ‘sessiz sistem’ olarak biliniyor. edilon)(sedra ürünü ERS İspanya’daki hızlı tren istasyonlarında uygulanmış ve kanıtlanmış bir sistem. ODTÜ tarafından hazırlanan raporla uygulanan elastik gömülü ray sistemi teknik şartnamede istenen tüm özellikleri sağlıyor.

Proje Hakkında Genel Bilgi

Yeni ATG’deki kiralanabilir ofisler, Ankara’ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak şekilde tasarlandı. Kentin merkezinde yer alan eski tren garı 1938 yılında açılmış, ATG ise bu yıl ortasında hizmete girecek.

Günde 120 bin, ayda 3.6 milyon ziyaretçi beklenen Yeni ATG’de tüm diğer hızlı tren bağlantıları tamamlandığında günlük ziyaretçi sayısının 240 bine çıkması bekleniyor. Şu anda Ankara-Eskişehir, Ankara- Konya, Konya-Eskişehir, Ankara-İstanbul, Konya –İstanbul hızlı tren bağlantıları var. 2016’da Bursa, İzmir ve Sivas; izleyen yıllarda da Antalya, Adana, Erzincan, Kars bağlantısı olacak. Kent içinde de Ankara Merkez Metro İstasyonu ile Ankara Esenboğa Havalimanı ve gar arasında havalimanı ekspresi bağlantıları olacak.

tcdd-yeni-ankara-tren-gari-icin-edilonsedranin-elastik-gomulu-ray-uygulamasini-secti-foto-galeri