Karabük-Zonguldak demiryolu hattı açıldı :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi açılış töreni için geldiği Zonguldak’ta, “İran’a 80 milyon avroluk takas esasına göre bir sözleşme imzalattık. İran’dan TÜPRAŞ petrol alacak buna karşılık da Karabük 80 milyon avro tutarında ray verecek” dedi. Yıldırım, “Rayları ya İtalya’dan, ya Finlandiya’dan ya da Çekoslovakya’dan yalvar yakar alırdık. Şimdi kimseye minnet etmiyoruz” diye konuştu.

Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Karabük-Zonguldak kesimi açılış töreni için geldiği Karabük’te, Valiliği ziyaret etti.

Vali Orhan Alimoğlu, Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Ali Şahin ve öteki ilgililer tarafından karşılanan Yıldırım, makama geçerek, Alimoğlu’ndan çalışmaları hakkında bilgiler aldı.

Şahin’den AK Parti hükümetleri dönemlerinde Karabük’te yapılan yatırımları dinleyen Yıldırım, Türkiye’nin demiryolu üretiminde dışa bağımlılığının sona erdiğini anlattı.

Bugün açılışını yaptıkları Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi hakkında detaylar aktaran Yıldırım, hayata geçirilen demiryolu projesinin Türkiye’nin AB’ye üye olmadan yaptığı ilk önemli proje olduğunu vurguladı.

Karabük’ün, cumhuriyet döneminde kurulan önemli bir ağır sanayi kenti olduğuna işaret eden Yıldırım, şöyle konuştu:

“Bugün Karabük’ün markası olan kardemir’i yaşatmak ve Türkiye’nin kalkınmasına aynı şekilde katkı sağlaması için elimizden gelen her türlü gayreti sağlıyoruz. Biz iktidara geldiğimiz güne kadar ray yapamıyorduk. Şimdi Karabük’te Sayın Mehmet Ali Şahin’in de katkılarıyla ray üretiliyor, hatta dışarı satılıyor. Geçen gün İran’a 80 milyon avroluk takas esasına göre bir sözleşme imzalattık. İran’dan TÜPRAŞ petrol alacak buna karşılık da Karabük 80 milyon avro tutarında ray verecektir. Bu Karabük’ün bir yıllık işinin garantiye alınması demektir. Hem Karabük hem de ülkemiz için anlamlı ve önem arz ediyor.”

‘ÖYLE HATLAR VARDI Kİ 100 YILDIR EL ATILMAMIŞ’

AK Parti iktidarlarının demiryollarında başlattığı hamlesinin Atatürk’ün başlattığı hamleden sonra yapılan en büyük çalışma olduğunu dile getiren Yıldırım, şöyle devam etti:

“Atatürk, cumhuriyetin ilk 10 yılında demiryolu seferberliği başlatmıştır. Hatta bu 10. Yıl Marşı’na da konu olmuştur ancak şu anda bizim yaptığımız aradan geçen 50-60 yıllık ihmalin ardından telafisidir. 12 bin kilometreye yakın demiryolu ağımızın yüzde 85’e yakınını tamamen yeniledik. Öyle hatlar vardı ki 100 yıldır el atılmamış. Öyle örnek vermek gerekirse tren hareket ediyor, raylar da hareket ediyor. O bağlantılar laçkalaşmış. Bu hattın ilk yapıldığı günden beri fazla da bir şey yapılmamış. Dolayısıyla tamamen yenilendi. Sinyalli hale getirildi. Burada taşınan yük kapasitesi yüzde 50 arttı. Oradan yükledik tren buraya gelinceye kadar beklemiyor. Makas bağlantı sistemleri sayesinde ilkel yöntemleri bıraktık.”

‘HIZLI TRENİ DE ÜLKEMİZLE BULUŞTURDUK’

Karabük’te kurulu KARDEMİR’den 46 bin ton ray aldıklarını belirten Yıldırım, “Karabük, sadece demiryolu yapmıyor. Türkiye demiryolunun yenilenmesine öncülük yapan bir şehrimiz. 50 yıldır dillerde destan olan hızlı treni de Allah bizlere nasip etti. Hızlı treni de ülkemizle buluşturduk. Hızlı tren hatları ilden ile yayılmaya devam ediyor. Şu ana kadar yaptığımız yapılan ve planlanan Türkiye’nin nüfusunun yarısına tekabül ediyor. 14 büyük şehiri önümüzdeki dönemde hızlı trenle birbirine bağlamış olacağız.” ifadelerini kullandı.

Yıldırım, daha sonra beraberindekilerle Karabük Belediye Başkanı Rafet Vergili’yi de makamında ziyaret ederek, çalışmaları hakkında bilgi aldı.

‘AB PROJEYE 550 MİLYON LİRA DESTEK VERDİ’

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi’ne Avrupa Birliğinin (AB) yaklaşık 550 milyon lira destek verdiğini söyledi.

Bakan Yıldırım, projenin Karabük-Zonguldak kesimi açılış töreninde, “bereket diyarı” Karabük’e hayırlı bir iş için geldiklerini belirtti.

Karabük-Zonguldak tren hattının yenilenerek, tekrar hizmete alındığını ifade eden Yıldırım, hattın ülkeye hayırlı olması temennisinde bulundu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iş başına geldiğinde kendilerine “Demiryollarının bu hali Türkiye’ye yakışmıyor, burayı yenileyelim” dediğini anlatan Yıldırım, tüm hatların yüzde 80’inin yenilediğini bildirdi.

Yıldırım, söz konusu projeye AB’nin yaklaşık 550 milyon lira destek verdiğini dile getirerek, “AB ve Türkiye’nin tam üyelik yolunda kararlı adımlarla ilerleyen ülkemizin en somut, en anlamlı projelerinden birini, demir-çeliğin ve sanayinin başkenti Karabük ve Zonguldak arasında gerçekleştirdik. Bunun için AB’ye ve AB Türkiye Delegasyonuna teşekkür ediyorum.” diye konuştu.

Avrupa Birliği Delegasyonu Müsteşarı François Begeot de demiryolu altyapısının geliştirilmesi için Türkiye ve AB arasında stratejik iş birliği yapıldığını belirterek, bu yatırım kararının amacının Türkiye’den Avrupa’ya yüklerin taşımacılığını kolaylaştırmak olduğunu kaydetti.

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ise ülke için tarihi bir günün yaşandığını dile getirerek, 2012’de başlayan projenin yaklaşık 700 milyon liralık maliyetinin yüzde 85’inin Avrupa Birliği fonlarından karşılandığını söyledi.

Bakan Yıldırım, konuşmaların ardından hattaki ilk trenin hareket startını verdi.

karabuk_zonguldak_demiryolu_hatti_acildi