Samsun-Sivas demiryolunun parası AB’den :Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Samsun-Kalın(Sivas) demiryolu hattının yapımın AB İPA fonunun kullanıldığını söyledi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Karabük-Zonguldak kesimi açılışını yaptı. Yıldırım, törenin ardından trenle Karabük’ten Zonguldak’a hareket etti.

LOJİSTİKTE ÜS OLMA YOLUNDA
Trende gazetecilerle sohbet eden Yıldırım, Türkiye’nin taşımacılıktan lojistiğe dönüşüm sürecinin başladığını ifade ederek, demiryolu hatlarının bulunduğu ana merkezlerde 20’den fazla lojistik merkezi kurulması kararı alındığını, bunlardan 7’sinin hizmete girdiğini söyledi. Yıldırım, Türkiye’nin konum itibarıyla lojistik üs olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini anlattı.

Her türlü ulaşım türüne uygun bir ülke olan Türkiye’nin petrol ve doğalgazının olmadığını ancak bunların taşındığı stratejik bir konumunun bulunduğunu ifade eden Yıldırım, Türkiye’nin mukayeseli üstünlüğü olan genç ve dinamik nüfusu, alın teri ve beyin gücünün Türkiye’nin geleceği için en önemli değerlerinden biri olduğunu söyledi.

EN FAZLA FON
Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesinde IPA Fonu ile TCDD Genel Müdürlüğünün bütçesinin birlikte kullanıldığını ifade eden Yıldırım, 219 milyon avroluk maliyetin yaklaşık 183 milyon avrosunun AB tarafından karşılandığını söyledi. Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının proje bazında en fazla fon kullanan bakanlık olduğunu belirterek, Samsun-Kalın ve Gebze-Köseköy demiryolu hatlarını örnek gösterdi. Yıldırım, “Bu hatların yapımında Avrupa Birliği ve Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA) fonları kullanılıyor” dedi.

258.8 MİLYON AVRO
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), daha önce projenin, 258.8 milyon Avro ile bugüne kadar AB hibe fonlarıyla finanse edilen en büyük ölçekli proje olduğunu açıklamıştı.

samsun-sivas-demiryolunun-parasi-abden