Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyon ve sinyalizasyon Projesi Tamamlandı : Rehabilitasyonu tamamlanan hattın açılışı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

Karabük Zonguldak demiryolu hattı 27.04.2016 tarihinde Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ ın katıldığı törenle açıldı. Karabük ve Zonguldak’ ta düzenlenen törenlere Karabük ve Zonguldak Valileri, Milletvekilleri, belediye başkanları ile yerel yöneticiler ve halkımız katıldı.

Törende konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım; Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi’ne Avrupa Birliğinin (AB) yaklaşık 550 milyon lira destek verdiğini söyledi.

Bakan Yıldırım, projenin Karabük-Zonguldak kesimi açılış töreninde, “bereket diyarı” Karabük’e hayırlı bir iş için geldiklerini belirtti.

Karabük-Zonguldak tren hattının yenilenerek, tekrar hizmete alındığını ifade eden Yıldırım, hattın ülkeye hayırlı olması temennisinde bulundu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iş başına geldiğinde kendilerine “Demiryollarının bu hali Türkiye’ye yakışmıyor, burayı yenileyelim” dediğini anlatan Yıldırım, tüm hatların yüzde 85’inin yenilediğini bildirdi.

Yıldırım, söz konusu projeye AB’nin yaklaşık 550 milyon lira destek verdiğini dile getirerek, “AB ve Türkiye’nin tam üyelik yolunda kararlı adımlarla ilerleyen ülkemizin en somut, en anlamlı projelerinden birini, demir-çeliğin ve sanayinin başkenti Karabük ve Zonguldak arasında gerçekleştirdik. Bunun için AB’ye ve AB Türkiye Delegasyonuna teşekkür ediyorum.” diye konuştu.

Avrupa Birliği Delegasyonu Müsteşarı François Begeot de demiryolu altyapısının geliştirilmesi için Türkiye ve AB arasında stratejik iş birliği yapıldığını belirterek, bu yatırım kararının amacının Türkiye’den Avrupa’ya yüklerin taşımacılığını kolaylaştırmak olduğunu kaydetti.

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ise ülke için tarihi bir günün yaşandığını dile getirerek, 2012’de başlayan projenin yaklaşık 700 milyon liralık maliyetinin yüzde 85’inin Avrupa Birliği fonlarından karşılandığını söyledi. Bu önemli hattın rehabilitasyonunun hayırlı olmasını diledi.

Bakan Yıldırım, konuşmaların ardından hattaki ilk trenin hareket startını verdi.

Bakan Yıldırım ve beraberindeki heyet özel trenle Zonguldak’ a gittiler.

Törenin ardından Bakan Yıldırım ve beraberindeki heyet özel trenle Zonguldak’ a hareket ettiler. Yıldırım, Filyos beldesinde vatandaşları selamladı, sorunlarını ve taleplerini dinledi. Zonguldak Gar’ da vatandaşlara hitap eden Yıldırım;

“Dağları deldik Ferhat gibi milletimizle buluştuk” diyen Yıldırım, “Yolları böldük, hayatları, gönülleri ve milleti birleştirdik. Bölücülere söyleyecek sözümüz şudur. Yolları böleriz ama vatanı asla böldürtmeyiz. Ekmeğimizi böleriz, ülkemizi böldürtmeyiz, ay yıldızlı bayrağımızı göklerden indirtmeyiz. Bunu herkes böyle bilsin. Bu terör belası memleketin gündeminden yok oluncaya kadar dünyayı başlarına dar edeceğiz. Bunu herkes bilmelidir. İçeriden ve dışarıdan bunlara akıl verenlere, bunun hesabını soracağımızı bu millet unutmasın.” dedi.

Filyos Liman Projesi hakkında da konuşan Yıldırım, Hayırlı uğurlu olsun. Bu projeyle birlikte bölgede binlerce vatandaşımız iş güç sahibi olacak. Bu projeyle birlikte Zonguldak, Karabük ülke ekonomisine daha fazla katkı sağlayacak. Buralar şenlenecek, gemiler gelecek, yükler indirilecek ve hareket artacak.

Zonguldak’tan Karabük’e oradan da Irmak’a devam eden bir demiryolu hattı var. 1930’lu yıllarda yapılmış. O zaman Büyük Atatürk, Cumhuriyetin kuruluşundan sonra demiryollarında seferberlik başlatmış. O günün kıt imkânlarıyla adeta iğneyle kuyu kazar gibi bu yolları yapmışlar. Allah onlardan razı olsun ama ondan sonra demiryolları kaderine terk edilmiş. Fakat biz 2002’de iş başına gelince Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan bize bir talimat verdi. Dediği şey şudur, ‘Demiryolları kalkınmadır, refahtır. Onun için demiryollarını tekrar ayağa kaldıralım. Demiryolları milletin yükünü taşısın. Millet demiryollarının yükünü taşımasın’ dedi. Biz o talimatı aldık.

Cumhuriyetin ilk yıllarından kalan 11 bin kilometre demiryolunun bugün yüzde 85’ni yeni baştan yaptık. Sinyalli hatların miktarını yüzde 37’e çıkardık. Elektrikli hat miktarını yüzde 20’lerden, yüzde 31’lara taşıdık. Bu çalışmalar devam ediyor.”

Yüksek Hızlı Trenle Ankara’dan İstanbul’a, Eskişehir’e, Konya’ya ve şimdi Sivas ile İzmir’e devam ediyoruz. Hedefimiz, 2023’te Cumhuriyetimizin 100. yılında Ankara da dahil 14 büyük şehrimizi hızlı tren ağlarıyla birbiriyle bağlamaktır, böylece Atatürk’ün vasiyeti olan demiryollarıyla ilgili ümran ve refah yolunu hayata geçirmektir. Türkiye hızlı tren işletmesine sahip Avrupa’nın altıncı büyük ülkesi olmuştur. Havacılıkta dünyanın dokuzuncusu, Avrupa’nın ikincisi olmuştur. İletişimde Avrupa’nın beşincisi olmuştur. Ülkemize yakışan da budur.

Yıldırım, Türkiye’nin kimseye düşmanlığı olmadığını belirterek, “AB ile güzel bir proje yapıyoruz. Buradaki bizim tek projemiz değil. Bunun gibi üç projemiz daha var. Biz AB ile bu projeyi yaparken çok önemli bir katkı aldık. Bu projeye 700 trilyon harcandı. Helali hoş olsun. İnsanımızın hayatını kolaylaştırmak için ne gerekiyorsa onu hiç geciktirmeden yapıyoruz. Allah birliğimizi, kardeşliğimizi ve dirliğimizi daim eylesin. Birliğimizi, beraberliğimizi sağlam tutarsak, bu ülke üzerinde planları olanlara planlarını başlarına geçiririz. Onun için daima birlik ve kardeşlik.” şeklinde konuştu.

Avrupa Birliği Delegasyonu Müsteşarı François Begeot ise demiryolu güzergâhındaki istasyonlar ve duraklarda durduklarını ve vatandaşların sevincine ortak olduklarını dile getirerek, “Demiryolu altyapısının geliştirilmesi için Türkiye ve AB arasında stratejik iş birliği yapıldı.” ifadesini kullandı.

Konuşmaların ardından Bakan Yıldırım ve protokol üyeleri, kurdele keserek Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi Zonguldak kesimi açılışını gerçekleştirdi.

Bakan Yıldırım, daha sonra hattaki trenin hareket startını verdi.

karabuk-zonguldak-demiryolu-hattinin-rehabilitasyon-sinyalizasyon-projesi-tamamlandi